štvrtok 13. apríla 2017

Adam Goodes nám ukázal, že zúriace rany austrálskej histórie sa môžu kedykoľvek roztrhnúť

preč späť v čase, v malom mestečku v New South Wales chudý, voľné končatiny, hnedý-stiahol chlapec sníval o hranie futbalu pre jeho krajinu. Okrúhly lopta nebol nikdy z ruky. Bola to jeho jediná konštanta, keď sa vliekol od mesta k mestu, neistoty života visí silne cez jeho roztrieštenou rodinu.

sa presťahoval s matkou a mladších bratov, utekajúci manželstvo v troskách, a duchovia z minulosti hlboko v nepokojnom rasovej histórii tejto krajiny

Ale mal loptu. mal miesto, kde by mohol uniknúť v jeho mysli, keď mu všetko ostatné zlyhalo.A mal sen, že táto guľatá guľa by ho mohla odviesť z toho všetkého. Je to veľkosť meraná ako športová veľkosť, v počte: dvakrát Brownlow medalista - hráč AFL za rok; Dvakrát víťaz premiéra; Štyrikrát celo-austrálsky; A člen Domorodého tímu storočia. Facebook Twitter Pinterest dobrá v akcii proti Brisbane Lions v roku 2003. Jeho schopnosť stúpať nad hlavami iných hráčov nadšených futbalových fanúšikov. Fotografia: Dean Lewins / AAP

Ale tieto čísla hovoria iba časť tohto príbehu.Existujú aj ďalšie čísla: 3% populácie ešte 25% väzňov; 10 rokov - priemerný rozdiel v dĺžke života medzi čiernymi a bielymi Austrálčanov; 50.000 - odhadovaný počet detí, ktoré boli ukradnuté generácie

Je tieto čísla, ktoré presnejšie meria život Adama Goodes, týmito číslami, ktoré ho prenasledujú

Tieto čísla naznačujú .. na hlbšej príbeh obete a osamelosti, výsluchu a premýšľal. Kto som? Kam patrím? Čo to znamená byť čierny v Austrálii?

V súčasnosti je Adam futbalista nič viac. Rytmus a rutinn� � školenia, stravovanie a spanie dám cestu k novému neistoty. Ale keď zavrie oči uvidí, že chlapec s loptou v pokoji.Uvidia sa ako černoch ešte. A bude uvažovať na tieto otázky, ktoré zostávajú nezodpovedané stále.

Adam a tento rok som sa zišli na programe National domorodý televízne Awaken. Boli sme dvaja Domorodí muži, ktorí majú zápasil s rozpormi našej krajiny a Austrália dedičstvo rasizmu

viazaný cez bolesť zdieľané, An odcudzenie od nášho národa. - oddelené kože a históriu z nášho kolegu Austrálčania, ale sme museli priznať, že sedí občas neisto príliš medzi našimi vlastnými ľuďmi.

Oba nás viedli život na cestách.Moja rodina presunula neustále; moji rodičia predbiehať chudobu a útlak domorodých misií; zdržiavajúcich o krok vpred pred welfare dôstojníkov; hľadá pre túto novú prácu, nové mesto, nový začiatok :. život konštantný oživením

Takmer 20 rokov oddeľ uje Adama a ja, ale naše cesty nasledovali podobné cesty. Počul som ho, keď mi povedal, že jeho hľadanie identity. Videl som ho vo všetkých tých malých mestách, pohybujúce sa ďalej a ďalej s matkou a bratmi :. hľadajú to miesto patrí

"Mami nechal otca, keď mi bolo asi 10," povedal mi. "Presťahovali sme sa z Adelaide Wallaro a tak nejako stále pohybovať. Išli sme asi päť alebo šesť rôznych základných školách vyrastajúcich: tri rôzne vysoké školy.Nikdy sme sa na niečom nezviazali. "Emma Donovanová vyzýva Austráliu, aby zachránila svoje vzdialené domorodé komunity. Viac matky Adama matky Lisa-May hľadali celý svoj život. Áno, bola domorodá, jasne vyzerala čierne, ale čo to znamenalo?

Povedal mi o jej zlomenej minulosti. Bola odňatá zo svojej rodiny; Odcudzený, ak chcete. Časť týchto generácií stratila. Tu bolo veľké austrálske proroctvo, že černošské deti, s dostatkom bieleho v nich, by mohli byť civilizované a "kresťanské", zachránené pred predpokladaným osudom ich predkov. Asimilácia bola politika, ktorá by ich absorbovala Zvyšky domorodej spoločnosti do spoločného bohatstva.Absorpcie kým nebolo viac znamenie z nich

Vieme o tragickej výsledku, že zavádzajúce. - niektorí hovoria, že dobre mienené - politiku. Jednalo sa o životy rozdrvený neznesiteľný belosti. Deti vychovávané v domácnostiach, ale až príliš často nie je v skutočnosti súčasťou rodín a stratené rodinám, ktoré ako prvé dal im ich mená.

V roku 2008 vtedajší premiér Kevin Rudd, ospravedlnil za svoje krajiny liečbe týchto detí, to, čo nazval "to blemished kapitola v histórii nášho národa."

ospravedlnenie pomohla zmierniť bolesť. Len skutočnosť, že potvrdenie, len povedať to stalo a je nám ľúto, cauterised otvorenú ranu. Ale životy ľudí ako Lisa mája boli v tej dobe neodvolateľne tvaru a príliš často poškoden� �.Boli to ľudia, ktorí by sa nikdy dostať zase doma. Vyrastať, vedel som, že som iná. Vedel som, že domorodý. Len som nevedel, čo to znamená byť AboriginalAdam Goodes

Lisa-May hľadal a uchopil ju za chlapca s ňou. Jedným z rozbité manželstvo, po ktorom nasleduje ďalšie, a tam bolo násilie. Adam mi povedal o nociach nepokojného spánku v nádeji, že argumenty sa zastaví, z obáv svojich bratov.

"Vypočutie je bojovať po celý čas, to bolo celkom nepríjemné, a viem, že moji mladší bratia boli vydesení podľa neho, "povedal.


"Videl som to ako spôsob, ako zastaviť boja proti plazivý von a zavolať políciu."

Adam teraz bojuje proti násiliu v rodine ako vyslanec Bieleho Ribbon Day.

Ten kampaní aj pre zmierenie.Ale to je tiež súčasťou osobného snahe porozumieť jeho matka a jej bolesť a odpovedať na otázku, ktorá bola vždy hrýzol ho: Kto som ja

"Vyrastal som vedel, že som iný," povedal povedal. "Vedel som, že domorodý. Len som nevedel, čo to znamená byť domorodý. "

Všetci sme nájsť svoju identitu rôznymi spôsobmi. Všetky komunity sú do určitej miery predstaviť. Stretávame sa sami o príbehy, ktoré majú zmysel našej minulosti a v rovnakých príbehov vidíme seba.

Ako chlapec som mal rodinu silný vo svojom zmysle pre seba a rodičov, ktorí naplnili svoju predstavivosť s smiešny a smutné príbehy byť len čierna.To bola histórie ako uzdravenie, v slovách francúzskeho spisovateľa Michel de Certeau, história "vykladať ako gesto nového začiatku".

Aj aspoň mal to. Adam sa pozrel na svojej matke odpovede jednoducho nemali. "Tam bol zrejme žiadna kultúra, žiadny jazyk, žiadna kultúrne zvyklosti," povedal mi. "Dokonca i len napojenie na mojich ďalších domorodých rodinných príslušníkov bolo naozaj ťažké."

Jeho otec bol biely, a hoci bol už okolo, to označilo ho za iný okrem iného čierne ľudí. Hovorili mu "kokos." - hnedé na vonkajšej strane, ale vnútri biele

Lisa-May robil mať odpoveď.Povedala mu, aby ignorovať posmešky, zostať v škole, získať vzdelanie. "Ty lepšiť sami," povedala. "Za 10 rokov, kedy ste sa sem vrátiť a budú aj naďalej robiť to isté."

A Adam mi povedal, že jeho matka žila príkladom. Žena, ktorá bola odstránená z jej rodiny nedovolí muži sociálne dostať svoje chlapca.

"Urobila všetky tieto obete a robil istý, že sme šli do školy a mal obed balia s raňajkami predtým, než sme opustili," povedal. "Nebolo pochýb o tom, že si myslel, že ona nechcela, aby vláda prísť a vziať svoje deti preč, a to bola jediná vec, ktorú sa chystá dať nám chlapci :. Lepšie príležitosť"

Adam hovoril o láske k Lisa mája že moja zrkadlí pr e moju matku.Ako matka obetovala za mňa, jeho vzal každý krok so sebou do školy, vzal každý kop na poli Foot, a keď príde čas, zbalil kufre, išiel s ním na letisko a povedal mu, aby sa vrátil domov s premiérskej funkcie.

Tu bol sen chlapca s loptou. Na ihrisku všetko odpadli všetky tieto otázky ustúpili aspoň práve v tej chvíli, že okamih, kedy inštinkt zvíťazil nad intelekt.

Adam vedel, hral svoj najlepší futbal, keď bol inštinktívny, v prítomnom okamihu. Facebook Twitter Pinterest Goodes v noci získal svoj prvý Brownlow medailu za najlepšie a najkrajšie hráčom v roku 2003.Fotografie: Julian Smith / AAP

V Sydney Swans videl talent a potenciál a videli muža chlapec mohol stáť. Ale nebolo to ľahké. Futbal, áno. Ale toto bolo viac než futbal.

U labutí, talent bol len časť rovnice. Jednalo sa o klub so slávnou "žiadne dickheads" politiky. Adam exceloval na ihrisku, ale pripúšťa sa, že sú l eniví, a to psychicky dosť ťažké, nie sú pripravení prinášať obete za jeho dar.

Potom, čo si myslel, že to skvelá sezóna, bol vynechaný z klubu vedenie skupiny. Jeho kolegovia - jeho rovesníci - odhlasovala a nezahŕňali ho

Adam mi povedal, ako to ho prerušil .. Ale to ho vyrastať. Rozhodol sa, že pred trénermi a opýtať sa, čo musel urobiť.Povedali mu, že bol v rozpore; chceli počuť jeho hlas - počuť ho napádať iných hráčov a sám

Nemusel hovoriť dvakrát .. Budúci rok bol zvolený najlepším hráčom AFL: prestížnej Brownlow medailista. Urobil vedúci skupinu a zostal tam dodnes.

Ale odchádzajú aj naďalej jeho cesta identity. Otázky detstva zostali. Adam začal diplom domorodých štúdií, prehlbuje svoje vedomosti o histórii a politike.

Opäť platí, že viem, že túto cestu. Prišiel som na univerzitu v Sydney vo veku podobne, keď Adam prišiel do labutí. naplnený som si to s n ovou históriu, knihy s tituly ako Outcasts v Bielom Austrálii.naplnený som slovnú zásobu s novými slovami :. etnocentrizmu, sociálny darwinizmus, genocídu

To ma hnevá. To ma pýtať, ako táto krajina mohla to urobiť, aby môj ľud. To odpovedal na otázku môjho detstva: to, čo nás tu

dať A Adam mi povedal, že sa nahneval príliš. Facebook Twitter Pinterest Goodes predstavil Sydney Swans 'prvým domorodým guľatý Guernsey navrhnutý jeho matka, Lisa mája, v roku 2014.Fotografie: Dean Lewins / AAP

"To je naozaj smutná, smutná cesta poznávania domorodé histórie a masakrov, a samovrážd mládeže a zdravotných problémov a problémov zamestnanosti," povedal. "Bývali doby, som bol naozaj naštvaný na ľudí, ktorí neboli domorodý a naozaj som mal problémy sa s tým vyrovnať."

Adam sa pozrel na iné orientačné. Michael O'Loughlin sa kolega Swans hráčom a bol rodina. Zistili, že sú bratranci. O'Loughlin bola zaistená jeho totožnosť. Vedel, ako žiť ako čierneho muža v bielom svete, bol pohodlne v jeho úspech a pochopil tlakom futbalu.

Anger môže byť energeticky a Adam sa používal to, aby motivovať sám.Kde jeho matka mala obmedzené možnosti, by sa dotknúť neba.

Jeho rýchlosť a predvídanie a jeho schopnosť stúpať nad hlavami ostatných hráčov nadšení futbalových fanúšikov. Predniesol, že sľúbený premiéra k jeho matke a pridal ďalšie. Získal druhú Brownlow medailu.

Adam bol v každom smere asimilované muž. On to tak povedal. "Som mainstream Austrálie," povedal, "či som domorodý, alebo nie."

Bol pohodlný vo svojom svete a prišiel na mieru - však nepokojný. - s jeho kožu a jeho história

Ale Austrália nie je nikdy príjemné miesto pre domorodé ľudí, nie tak celkom. Moje oči, po otvorení nemohol byť uzavretý.Ako by som mohol zabudnúť na brutalitu austrálskeho hranice, bezprávie a diskriminácia, ktorá opustený svojich ľudí na dne každej sociálno-ekonomické ukazovatele?

Aj našiel oslobodenie mimo túto krajinu. Žil som a pracoval v zahraničí dlhšie ako desať rokov. V krajinách, ako je Británia, Číny, Pakistanu a Spojených arabských emirátov som stretol ľudí, rovnako ako ľudská bytosť zbaví batožinu mojej minulosti.

som sa vrátil do Austrálie stále bojuje staré bitky. Stále viazaný v starých postojov. Stále prechovávanie hlboké, hnisajúce rasizmus.Pre všetkých dobrej vôle, ospravedlnenia a zmierenia, rany našej histórie mohla trhať otvorené kedykoľvek.

Dňa 24. mája 2013 Adam Goodes, prispôsobil domorodý muž, prišiel tvárou v tvár s fanatizmu zakorenené v Australian predstavivosť.

to prišlo z 13-ročné dievča, ale odrážal od tmavšie čas, postojov vytvorených o domorodých ľudí na prvý pohľad. Tu boli ľudia, aby 18. storočia európskej očami, sot va človek. Moji predkovia boli v najlepšom prípade považovaná za najnižšiu priečku na rebríku civilizácie. Som mainstream Australia, či som domorodé alebo notAdam Goodes

Ľudia tak primitívne a divoké, s viac spoločného s beštie, mohol mať žiadne práva zo zákona.Krajina bola považovaná za prázdnu - Terra Nullius. - a chytil na britskej korune

Teraz na futbalovom ihrisku v Melbourne, Adam bol označený opice

To bol ďalší kapitola a. hra s špinavé rasovej histórii. Bývalý Collingwood AFL prezident klubu, Allan McAlister, kedysi povedal domorodé ľudia boli vítaní v klube tak dlho, ako oni správali ako bielych ľudí

Adamov športové otvorila svoje dvere. čierna futbalisti tvorí takmer 10% AFL hracích zoznamoch.Ale postoje ako McAlister to boli zakotvené v hernom kultúry.

Toto je hra, ktorá riadil St Kilda hviezda Nicky Winmar v roku 1993 zdvihnúť košeľu a prejdite na jeho koži v rozpo re s rasovej posmešky.

o dva roky neskôr Essendon hráč Michael Long protestoval proti rasovej posmešky od súpera, Damian Monkhorst. Jeho stánok nútil AFL zmeniť svoje pravidlá, zavedenie anti-hanobenie politiky. On a Monkhorst kované priateľstva a propagoval k zmene postojov.

Goodes môže si myslel, tieto bitky boli bojoval a vyhral. Mýlil sa.

Vzal stojan a bol chválený. V roku 2014 bol menovaný Austrálčan roka.Teraz tu bola platforma hovoriť o našej spoločnej minulosti pracovať pre zmierenie, ale ten, ktorý bol postavený na uznanie utrpenie ľudí, ako jeho matka. Facebook Pinterest Dancers ukázať podporu pre Goodes v júli na každoročnom festivale Garma v Arnhem krajiny, v Severnom teritóriu. Fotografie: Helen Davidson pre Guardian

Adam Goodes už nebol mikiny No 37, Sydney Swans futbalista. To bol nový prenikavý, provokatívne muž, ktorý sa mieša politiku a šport - že ropa a voda z austrálskej spol očnosti - a nálada otočila

Potom v zime roku 2015, Australia obrátil sa k sám .. To, čo začalo ako posmech v rohu štadióna vzrástla na crescendo Boos.Týždeň po týždni sa Goodes stretol s týmto šialeným zborom.

Čo to spôsobilo? Nepáči sa nám, niektorí povedali. Prestupuje tresty, je podvodník, povedali iní. Ale tu bolo niečo ešte zlovestnejšie. Medzi Goodesom a 13-ročnou dievčaťou, opičkou a vokálovým lynčovaním bola línia. Goodes sa presťahoval za svoju stanicu: bol to blackfella s hlasom rozprávajúcim sa s krajinou, ktorá sa nepáči tomu, čo počul. Možno bol vinný z nejakého zlého úsudku, niektorých chybných krokov.Cítil jeho cestu cez komplikované, rozporuplné bludisko osobných bolestí a národnej histórii

Ale teraz, muž, ktorý bol zmenšený výšok svojej hry. - Kto vyhral každý poctu musela ponúknuť - teraz ustúpil, členia.

Austrálčania už nemohol odtrhnúť od tohto zrkadla, čo to ukázal nám. To už nie je príbeh o Unibet-Recenzia stávkovej kancelárie politike. Na prednej strane sa sťahoval do zadnej, časti novín, takže mnohí z nás čítať ako prvý. To bol príbeh čítame v tribúnami a my sme mohli už nie ignorovať.

Na vrchole zúrivosti som písal opatrne a dúfam, nežne o mojej krajine. Písal som o krajine, ktorá v mnohých ohľadoch je závidieť celý svet: prosperujúce, mierové a tolerantní.Písal som o krajina mnohých tvárí, ktorý vítal ľudí z mnohých krajín, ale stále nemohol zmieriť s históriou prvých obyvateľov tejto krajiny.

som nemohol hovoriť, čo riadil vypískán. Mohol by som hovoriť len o tom, ako nám to urobil - domorodými Austrálčanov - pocit. Písal som o tom, ako sme počuli zavytie poníženie. Výkrikom, ktorý sa odrážal po dvoch storočiach olúpení, nespravodlivosti a utrpenia.

Austrálčania obsadil ich barikády, niektoré naozaj zmätený a zarmútený. Iní pobúrení, že táto krajina by mohla byť dokonca obvinený z rasizmu.

Niektorí v médiách namaľoval Adama ako darebák. Oni skrútil jeho slová a obvinil ho z ponižovania 13-ročný, ktorý ho hanobenie. Urobil nič také.Stal sa obeťou, hovorili. On hral závodné kartu. Pritvrdenie, hovorili. Dostať sa cez to.

Počujeme to veľa. História je v minulosti, zlé veci sa stalo, ale je čas ísť ďalej. Ale história nie je okolo nás. Je to živá vec. Je to fyzické. Je v jazvách na telách čiernych ľudí, ako môj otec. Je v duševných rán ľudí ako Adamova matka.

môžeme dotknúť našu históriu. Adam robí zakaždým, keď objíma Lisa-máj, ženu, ktorá bola prijatá od svojej rodiny a kto obetoval všetko s cieľom zvýšiť jej deti v jednom malom mestečku po sebe. Facebook Pinterest Labute fanúšikovia držať transparenty na podporu Goodes v Sydney Cricket G round v auguste.Foto: Matt Král / AFL Media / Getty ImagesAdam Goodes zanechá dieru, že len naozaj veľký môže naplniť | Russell Jackson Viac

Keď som bol dieťa dedko ma držal v náručí, sám syn muža narodil tragédiu austrálskeho hranice. Odo ma k môjmu dedkovi na príchod bielych ľudí Wiradjuri krajiny. To je, ako ďaleko to je.

Adam sa vrátil do poľa a vypískán ustúpila, ale nikdy neprestal. A teraz Nie 37 opustil arénu pre finálnu čas.

Niekedy je dieťa v každom z nás. Adam Goodes je ešte chlapec s loptou. Ešte chlapec, ktorý pristúpil.. Ešte chlapec, ktorý sníval

Pre všetky jeho veľkosti a všetky jeho úspech, Goodes je ešte chlapec, ktorý sa pýta: Kto som ja

Keď odíde - treba ukončiť hru úplne - on je tiež chlapec, ktorý sa stal muž, ktorý v roku 2015 nás oslovila: kto sme

? Stávkovanie na Unibet

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára