pondelok 10. apríla 2017

Šampión Zlatej tretry Justin Gatlin: Chcem byť ešte oveľa rýchlejší

Američan Justin Gatlin zostal aj po siedmom štarte v sezóne neporazený, na mítingu Zlatá tretra v Ostrave vytvoril najlepší tohtoročný svetový výkon 9,86 sekundy a v behu na 100 metrov tak drží už štyri najrýchlejšie časy roka. Je si vraj ale vedomý, že môže byť ešte rýchlejší, a prial by si, aby na konci roka mal na svojom konte čas začínajúce číslami 9,6.

"Je to dobré, zabehol som najrýchlejší výkon roka. tešil som sa síce na lepší čas, ale aj tak som spokojný, "zhodnotil olympijský víťaz z Atén Gatlin svoj dnešný výkon.Pochválil tiež divákov a plný štadión.

Na jeho výkone sa možno trochu podpísal mierny protivietor. "Samozrejme, keby fúkalo 1,7 do chrbta, tak by to bolo rýchlejšie, ale to som neriešil a sústredil som sa h lavne na beh," uviedol.

Sprinter, ktorého kariéru z minulosti hyzdí dopingový škraloup a štvorročný zákaz činnosti, sa po tridsiatke znovu dostal do výbornej formy. Pochvaľuje si štart aj prechod do strednej časti šprintu, len záver mu vraj veľmi nejde. Aj dnes bolo vidieť vo finiši malej zvoľnenie.

"Áno, to je pravda, je to psychický problém, na tom chcem zapracovať.Musím si hovoriť: 'Bež až do konca, bež až do konca.' Ale myslím, že keď si oddýchnem a trochu na tom zapracujte, budem schopný bežať až do konca naplno, "veril.

Buďte v strehu, vyzýva Gatlin

Teraz sa vráti do USA, naordinuje si trochu odpočinku a bude trénovať. Potom si pred americkou kvalifikáciou zájde ešte na pár pretekov do Európy, v Monaku pobeží aj prvé tohtoročné dvojstovku.

"Buďte v strehu," upozornil s úsmevom novinára.Vraj na ňu tento rok veľa trénoval. "Lenže kouč mi klamal, vraj ju budem beha ť veľa a zatiaľ behám stále len stovky," durdil sa naoko.

Dvojnásobný majster sveta z roku 2005 nerieši, že je sezóna bez globálneho vrcholu. Časy sú jeho motiváciou. "Chcem byť rýchlejší a silnejší každý závod.Zapracovať na tom finiši, vrátiť divákom ich podporu, "uviedol." Takže dúfam, že sa dostanem na 9,7 a pod túto hranicu, "dodal.

Chcem behať s najlepšími

v tohtoročnej sezóne sa vraj cíti nie najsilnejší, ale najchytrejší v kariére. "Učím sa a celkom mi to ide, ako využiť lepšie v pretekoch svoju silu a všetky svoje schopnosti v tom behu," vysvetlil.

to by chcel využiť v súboji s najlepšími, vrátane Jamajčana Usaina Bolta, ktorý v tohtoročnej sezóne ale skôr odpočíva. "Som pretekár a chcem behať s najlepšími.Keby som sa vedel vrátiť v čase, chcel by som behať proti Carle Lewisovi, Maurice Greene, "pripomenul bývalej svetovej rekordmanmi.

" Je to pre mňa sen behať proti najlepším na svete, posúva ma to a vďaka tomu sa zlepšujem , "povedal." Takže dúfam, že Bolta čo najskôr stretnem na štarte, rovnako ako Yohan (Blakea) alebo Asaf (Powella), "vymenoval ďalšie jamajskej šprintérov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára